Wymiana Łożysk Tył

Tu znajdziesz odpowiedzi na najczęstsze problemy związane z Tigrą, manuale, instrukcje itp.

Moderatorzy: MalaMi, Administracja

Wymiana Łożysk Tył

Postprzez abarth1992 » 2012-03-04, 19:20

Do wymiany Łożysk kół tylnych potrzebujemy:
Młotek
Płaski śrubokręt (mały i duży)
Klucz 24
Klucz Dynamometryczny
Smar
Łożyska Polecam firmy SKF
Czas wymiany ok Godziny Obydwie Strony. Pamiętajmy aby wymieniać zawsze 2 Strony Łożysk

Na Początek Zdejmujemy koło I ściągamy Dekielek zabezpieczający śrubokrętem
Obrazek

Obrazek

Potem zdejmujemy zawleczkę zabezpieczającą i odkręcamy Śrubę za pomocą klucza 24

Po odkręceniu śruby wyjmujemy płaskim śrubokrętem podkładkę wraz z łożyskiem I zdejmujemy bęben.
Czasem się zdarza że bęben ciężko zdjąć należy młotkiem popukać wokół bębna

Po zdjęciu bębna zdarza się że wszystko zostanie w bębnie lub zostanie na ośce więc zdejmujemy i czyścimy czop i nakładamy nowy smar
Obrazek
Jeżeli wszystko mamy Przechodzimy do najgorszej rzeczy wybijanie starych bieżni łożysk Jeżeli są w porządku można je pozostawić.

Do tego Należy użyć płaski śrubokręt i młotka i uderzamy w pierścienie
Obrazek
Po wybiciu zakładamy nowe części i za pomocą kawałka drewna i młotka nabijamy nowe bieżnie.Należy oczywiście nasmarować

Przy zakładaniu łożysk należy dokładnie nasmarować smarem bardzo dokładnie.Stożkiem do dołu i na końcu zakładamy simering.
Obrazek
Zakładamy bęben wkładamy mniejsze łożysko,podkładkę i wkręcamy śrubę,Regulujemy Luz kluczem Dynamometrycznym (dokręcamy z momentem 25 N`m obracając bębnem),zakładamy zawleczkę zakładamy koło i cieszymy się wymienionymi Łożyskami
Mi ta operacja zajęła ok 15min na 1 stronę

UWAGA!!! Jeżeli nie posiadamy klucza Dynamometrycznego Należy dokręcić "z czuciem" czyli dokręcamy śrubę do oporu i delikatnie popuszczamy po prostu żeby był delikatny luz.
Artykuł jest mojego autorstwa Zakaz Kopiowania Opisu i zdjęć!

Wszelkie komentarze i poprawki mile widziane w komentarzach ;-)
Moja Pomarańczka viewtopic.php?f=12&t=6206
Avatar użytkownika
abarth1992
Clubowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2011-10-30, 13:28
Lokalizacja: Włocławek

Reklama

Części samochodowe iParts

Re: Wymiana Łożysk Tył

Postprzez stroona » 2012-03-05, 21:33

Mam parę zastrzeżeń, okiem mechanika:P

Cytat:
"Po zdjęciu bębna zdarza się że wszystko zostanie w bębnie lub zostanie na ośce więc zdejmujemy i czyścimy czop i nakładamy nowy smar"
Moja odpowiedź:
Na czop nie nakłada się smaru, uszczelniacz od wewnętrznej strony jest po to by odizolować łożyska od hamulców. Jeśli nałoży się smar to nakładając bęben z uszczelniaczem, uszczelniacz ściągnie smar do wewnątrz bębna, siła odśrodkowa rozpapra smar po szczękach. Skutek- tył nie hamuje.
Podam ważną jeszcze informacje.
Smaruje się same łożyska, oczywiście smarem łożyskowym, np. ŁT 43. Po wprasowaniu nowych bieżni należy przestrzeń między bieżniami również zapełnić smarem (oczywiście stary smar należy usunąć), łożyska NIE MOGĄ PRACOWAĆ NA SUCHO !


Cytat:
"Jeżeli wszystko mamy Przechodzimy do najgorszej rzeczy wybijanie starych bieżni łożysk Jeżeli są w porządku można je pozostawić."
Łożyska wymienia się po to by także wymienić bieżnie, po to są w komplecie z łożyskami, ale jak się nie chce...
Ważna uwaga:
Jeżeli wymienia się łożyska to NALEŻY również wymienić bieżnie !
Głupszej rzeczy jak napisałeś to już dawno nie czytałem :D

Cytat:
"za pomocą kawałka drewna i młotka nabijamy nowe bieżnie"
Heehe. Bieżni się nie nabija tylko używa się tak zwanej "prasy". Podczas nabijania istnieje możliwość, że bieżnia pęknie. Jest zrobiona ze stopu twardego, ale także kruchego.

Cytat:
"Mi ta operacja zajęła ok 15min na 1 stronę"

Pewnie nie wliczasz wymiany bieżni (bo po co jak były dobre :D), przesmarowania łożysk, odkręcenia koła, podniesienia auta. Jak byś się należycie przyłożył do tej pracy to nie zrobiłbyś tego szybciej niż w dwie godziny na obie strony.
Tylko nie pisz kiedyś tam, że ci łożyska huczą, sam będziesz sobie winien, że po krótkim przebiegu znowu padną.


Pozdrawiam


stroona

P.S.
Ale się rozpisałem :P
Mój Czerwony Lew :)
Obrazek
Avatar użytkownika
stroona
Administrator
 
Posty: 1297
Dołączył(a): 2008-07-27, 20:49
Lokalizacja: Jarząbkowice

Re: Wymiana Łożysk Tył

Postprzez abarth1992 » 2012-03-05, 23:16

Wyczerpująca odpowiedz^^
Heehe. Bieżni się nie nabija tylko używa się tak zwanej "prasy". Podczas nabijania istnieje możliwość, że bieżnia pęknie. Jest zrobiona ze stopu twardego, ale także kruchego.


A jeżeli ktoś nie ma tzw "prasy" to może zrobić w taki sposób i też będzie dobrze.
Łożyska wymienia się po to by także wymienić bieżnie, po to są w komplecie z łożyskami, ale jak się nie chce...
Ważna uwaga:
Jeżeli wymienia się łożyska to NALEŻY również wymienić bieżnie !
Głupszej rzeczy jak napisałeś to już dawno nie czytałem :D


Wymieniałem już w tylu samochodach i w paru zostały stare bieżnie i jakoś do dzisiaj nic się nie działo więc jak kto woli może zostawić lub wymienić


Pewnie nie wliczasz wymiany bieżni (bo po co jak były dobre :D), przesmarowania łożysk, odkręcenia koła, podniesienia auta. Jak byś się należycie przyłożył do tej pracy to nie zrobiłbyś tego szybciej niż w dwie godziny na obie strony.
Tylko nie pisz kiedyś tam, że ci łożyska huczą, sam będziesz sobie winien, że po krótkim przebiegu znowu padną.


Jeżeli ktoś ma wprawę i wszystko schodzi tak jak trzeba to tyle to zajmuje (owszem bez wybijania bieżni) I CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM "Jeżeli są w porządku można je pozostawić" nie napisałem że zostawiłem bo wymieniłem więc taka uwaga na Przyszłość
Moja Pomarańczka viewtopic.php?f=12&t=6206
Avatar użytkownika
abarth1992
Clubowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2011-10-30, 13:28
Lokalizacja: Włocławek

Re: Wymiana Łożysk Tył

Postprzez ArTi łopel » 2012-03-06, 07:33

jeżeli łożyska stukają to jak można wymienić same, bez bierzni.... fuszerka krutko mówiąć. ja w najbliższym czasie też będe musiał je wymienić. i pewnie zrobie tak że rozkręce, kupie o,5 i pojade do znajomego mechanika niech mi je wkomponuje na swoje miejsca
ArTi
Avatar użytkownika
ArTi łopel
30 km/h
 
Posty: 37
Dołączył(a): 2011-03-04, 16:32

Re: Wymiana Łożysk Tył

Postprzez stroona » 2012-03-10, 16:40

Mnie zawsze uczono, i w szkole, na praktyce i w pracy, że bieżnie też się wymienia. No ale to było 13 lat temu i może o czymś nie wiem, może coś się zmieniło do tego czasu. Nie pracuję już dawno w swoim wyuczonym zawodzie, ale robię przy swoim aucie i niektórych znajomych wszystko na co mi moje narzędzia pozwalają.
Ja też nie mam prasy, ale używam potężnego imadła, którym nawet mogę wprasować łożyska kół przednich. Zgodzę się z tym jednak, że można bieżnie nabić, ale używając starych jako podkładek i zwracając uwagę, by równo nabijać. Jednak trzeba to robić delikatnie.

Pozdrawiam.
Mój Czerwony Lew :)
Obrazek
Avatar użytkownika
stroona
Administrator
 
Posty: 1297
Dołączył(a): 2008-07-27, 20:49
Lokalizacja: Jarząbkowice


Powrót do FAQ & zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość